stare ale jare

budynek

19.08.2016 21:08
Dom parterowy z poddaszem użytkowym bez piwnicy, dach dwuspadowy z jedna lukarną: 160m2, podłogówka w całym domu - 200m2, pustak 24+styro 15, parter: płyta+styro 15, okna trzyszybowe, wentylacja mechaniczna bez GWC. Strefa klimatyczna III. 3 osoby.
 
Powiedzcie mi proszę czy przy pompie pow-woda (konkretnie Toshiba Estia - inwerterowa typu split - ale to chyba raczej nie ma znaczenia) warto wziąć przewymiarowaną w stosunku do mojego budynku. A mianowicie mam zamontować jednostkę 11,2 kW z grzałkami 9kW (3x3kW) + zbiornik CWU 300l.
Montowałem pompę fujitsu typ 10 w budynku 160 m2 budowa przyłaczy .Podłogówka i duże grzejniki na górze.
Grzałki załączane były przy -15 ale rok temu(nowy dom).
150 l wody przy -5 grzeje w 40 min(zbiornik Qatro Biawar)
Koszt prądu dla tego domu maxymalnie zapłacony to 650 zł ( w tym 200 zł potrzeby domowe)
Koszt grzania wody w lecie 60 zł
Kominek zostaw powietrzny działa jak niema prądu  .
Nie jest potrzebnyPompa Fujitsu HP 3 fazowa typ 16
Tabla kończy sie na -20 ale działa do nawet -30 i nie oznacza to ,że przestanie
dla - 20 /+40 moc 10 kW cop 1,9
dla -20 /+35 moc 10 ,40 kW cop 2,1
 
dla -15/+35 moc 12,5 kW cop= 2,3
dla-7/ +35 moc 15kW cop 2,7
dla 0/+35 moc 15 cop 3
dla +7/+35 moc 16kw cop 4,3
 
COP są realnie nieco wyższe ponieważ powyższe dane dotyczą pracy z pełną mocą.
 
Średnia temperatura w sezonie to +2 C
KOSZTY
1 m3 gazu =2 zł (ziemnego)
czyli 1 kWh kosztuje ponad 20 groszy
koszt 1kWh prądu 50 groszy ,to oznacza że dla cop 2,3 koszty są identyczne
 
Jeżeli dodamy do tego tańszą eksploatację, niż pomp gruntowych ,w okresie temperatur dodatnich na potrzeby cwu .
Może okazać się ,że wychodzi na to samo co PC gruntowe.
Inna rzecz ,że gruntowe są bardziej przewidywalne i łatwiejsze w doborze.Ale jeszcze łatwiej zrobić tanią kotłownie olejową z kotłem firmy ULRICH.
Jest to jedno z rozwiązań.ja montuję całkiem sporo
 
To działa .Zamontowałem już kilka takich pomp różnych firm - wybrałem Atlantica .U mnie pracuje Daikin.Mam pytanie. Obecnie mamy takie warunki, ze w dzien jest +1 a w nocy -12 (przynajmniej u mnie). Jak myslicie czy stosowanie taniej taryfy za prad ma w takich warunkach sens? Moze to jakis posiadacz pompy ciepla sprawdzic?no jak spadnie z 3 do 1.5 to wychodzi ci na to samo.
zwykle tansza jest 2 x od normalnej
wiec nic nie tracisz
ogolnie u mnie PW i tak grzeje w nocy .. wiec bez taniej taryfy byłbym w plecy.
W okolicach temp 0- -5C koszt ogrzewania domu 250 m2 to 13 zł /.dobę.
Kominek... i tu mam właśnie dylemat.
Wstawiać kominek z płaszczem wodnym + bufor 500l (skomplikowana instalacja no i koszty) czy przewymiarować pompę i wstawić zwykły kominek w punktem wyciągu z reku w pobliżu licząc na jako takie rozprowadzenie ciepła poprzez rekuperację. Od razu zaznaczę, że kominek ma pełnić rolę tylko wspomagającą i estetyczną.
Indietro

Cerca nel sito

© 2016 Tutti i diritti riservati.